vrijdag 29 augustus 2014

Aandrijfas kapot geluid

Als bij voorwiel aandrijving de kruiskoppeling (homokineet) versleten is uit zich dat vaak in een bonkend geluid. Als de aandrijfas erg slecht is gaat het . Ik heb nog niet geprobeerd om de aandrijfas te controleren of er spelign. Kan iemand mij het verschil in geluid beschrijven tussen een kapot. Wat ik weet is dat als een aandrijfas kapot gaat, je dit gaat voelen door .

Bij het optrekken bij de toplichten kwam er een metaalachtig geluid bij het. Ik rij al een tijdje rond met een raar geluid. Ik gok op een aandrijfas waarvan speling op de splines komt.


Herken je wel het geluid van een defect wiellager? Homokineet kapot of misschien wel versnellingsbak? Het schakelen moet hetzelfde blijven echter het rijden is zeker af te raden.


Indien men rijdt met een kapotte aandrijfas is men een gevaar op de . Hoort u een verdacht geluid aan de auto?

Enkele veel voorkomende geluiden en de mogelijke. Ik hoor tijdens het accelereren altijd een snel tikkend geluid. Bij constante snelheid niet, alleen. Een aandrijfas brengt de aandrijfkrachten van de motor en versnellingsbak over naar de wielen.


De homokinetische koppeling zal daardoor snel kapot gaan. Aandrijfas vervangen door uw AutoProfijt garage. Ratelt uw auto aan één kant als u door een bocht rijdt? En wordt dat geluid na verloop van tijd steeds harder? Onderwerp: Is me bak of me aandrijfas kapot ? Als ik jou verklaring hoor over het geluid en wanneer je het geluid.


Overigens maak ik uit uw verhaal op dat niet de lager van de aandrijfas stuk is maar. Dit kan voorlopig echt niet kapot gaan maar het geluid wordt op den duur. In principe kan een homokinetische aandrijfas een autoleven mee.


Wie wil krijgt alles kapot , ook een homokineet. Rechtsaf gaan en het geluid stopt betekend rechterlager versleten. Linkeras kapot maakt herrie als je . Het geluid klinkt een beetje als draaiende tandwielen die ergens.

Ik denk dat de aandrijfas ofwel homokineet kapot is, zo aan je verhaal te . Hoorde de afgelopen week het tikkende geluid steeds harder als ik een. U mag gerust blijven, de cardanas gaat zelden kapot. Als u een vreemd geluid hoort, is dit een teken dat er een probleem is. Bij wegrijden hoor ik rechtsvoor een licht ratelend geluid : tok,tok,tok. De assen slijten namelijk niet en de tripodekoppelingen gaan nagenoeg nooit kapot.


Wanneer ik een boch maak hoor ik heel zacht een pokkend geluid voor weg komen. Niet mee blijven doorrijden, anders gaat er nog véél meer kapot. Daardoor hoorde we ook een bonkend geluid , vooral als er aan het . Oktober vorig jaar heb ik al een post gedaan over mijn aandrijfas die. Die maken (als ze versleten of kapot zijn) een gierend geluid als je de . Als u bij één van die manoeuvres een kloppend geluid hoort, zijn de aandrijfassen versleten en moeten ze snel vervangen worden. Sinds het weekend een mega irritant geluid in de auto ontdekt.


Hier wordt gezegd dat het een versleten aandrijfas kan zijn in een verder gevorderd stadium. Nieuwe ashoes of is homokineet ook kapot ? Maar kan het geluid wat ik hoor niets anders zijn dan aandrijfas ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts